Verzia účinná od 15. apríla 2021
Údaje spoločnosti, ktorá prevádzkuje internetový obchod NOVAPHONE.SK:
Názov spoločnosti: HOMVER Kft.
Sídlo: Maďarsko, 6723 Szeged, Késmárki utca 9.
Číslo obchodného registra: 06-09-022760
Daňové identifikačné číslo: 25571336-2-06
Miesto výkonu činnosti: Maďarsko, 6726 Szeged, Szőregi út 80.
Orgán registrácie: Obchodný register Súdu v Szegede
Miesto vybavovania sťažností (Zákaznícky servis):
Adresa: Szőregi út 80, 6726 Szeged, Maďarsko.
E-mail: shop@novaphone.sk
Telefón: +36 30 208 2087
Náš Zákaznícky servis je telefonicky dostupný v nasledovných časoch:
V pracovných dňoch: pondelok až piatok od 8:30 do 20:00,
Vo voľných dňoch (sviatky, dni pracovného pokoja): Zákaznícky servis nie je k dispozícii.
Radi by sme našich zákazníkov upozornili, že počas sviatkov (1. január, 15. marec, Veľký piatok, Veľkonočný pondelok, 1. máj, Turíce, 20. august, 23. október, 1. november a 25.-26. december) nie je Zákaznícky servis dostupný.
Poskytovateľ hostingových služieb
upTools Kft.
Adresa: Maďarsko, 8220 Balatonalmádi, Árpád utca 17
Kontakt: info@uptools.io
1.
- Úvod
- Keď Zákazník zadá objednávku v internetovom obchode spoločnosti HOMVER Kft. (ďalej len „Obchod“), Zákazník akceptuje a berie na vedomie nasledovné Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) ako záväzné.
- HOMVER Kft. je Predávajúcim všetkých produktov distribuovaných v Obchode.
- Kupujúcim je osoba, ktorá zadá elektronickú objednávku cez internet v internetovom obchode dostupnom na webovej stránke Predávajúceho https://novaphone.sk. Spomedzi Kupujúcich sa za spotrebiteľa považuje podľa Občianskeho zákonníka, § 8:1 odst. 1 písm. 3, fyzická osoba, ktorá koná mimo rámca svojej profesie, nezávislého povolania alebo podnikateľskej činnosti.
Osoba, ktorá koná v rámci svojej profesie, nezávislého povolania alebo podnikateľskej činnosti, sa podľa § 8:1 odst. 1 písm. 4 Občianskeho zákonníka klasifikuje ako podnik. Na zmluvy so spotrebiteľmi sa v zmysle platnej legislatívy vzťahujú osobitné predpisy. Upozorňujeme našich zákazníkov, že ich práva a povinnosti sa líšia v závislosti od toho, či sú klasifikovaní ako spotrebitelia alebo nie.
- Každý, kto uvedie druhú stranu do omylu ohľadom svojej spôsobilosti konať, je za to zodpovedný a môže byť zaviazaný splniť zmluvu na základe svojej zodpovednosti.
- Predávajúci sa snaží zabezpečiť, aby Kupujúci získal všetky potrebné informácie a všetku možnú podporu v súvislosti so svojím nákupom v Obchode.
- Sortiment produktov
- IT zariadenia a príslušenstvo k nim, ktoré Predávajúci distribuuje v Obchode a ktoré sú zahrnuté v Katalógu produktov, je možné objednať elektronicky. Predávajúci sa usiluje, aby údaje o dostupnosti tovaru boli aktualizované, avšak v dôsledku rýchlych zmien stavu zásob sa môže stať, že niektoré produkty sa stále zobrazujú na stránke produktu ako dostupné, aj keď sa medzitým vypredali.
- V Katalógu produktov sú produkty usporiadané podľa produktových kategórií.
- V Katalógu produktov je každý produkt označený a jeho podstatné vlastnosti sú opísané v súlade s popisom výrobcu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné nepresnosti v popise produktu. Obrázky a farby zobrazené pri jednotlivých produktoch sú ilustračné, preto sa môžu líšiť od skutočnosti.
- V Katalógu produktov je pri vybranom produkte uvedená konečná kúpna cena produktu. Ak pri vybranom produkte nie je v Katalógu produktov uvedená cena, príslušný produkt nie je momentálne možné objednať. Produkt nie je možné objednať zadarmo, ani keď nie je uvedená cena. Ak by sa napriek všetkej starostlivosti v Obchode omylom zobrazila nesprávna cena, Predávajúci nie je povinný predať produkt za túto nesprávnu cenu, ale môže Kupujúcemu ponúknuť opravenú, reálnu cenu, po čom môže Kupujúci stornovať objednávku bez akejkoľvek povinnosti. Za zjavne (ale nielen) nesprávnu, nereálnu cenu, ktorá sa výrazne líši od všeobecne známej trhovej hodnoty daného produktu, sa považuje chybná cena, napríklad cena 0 RON alebo 1 RON, spôsobená chybou systému, ako aj akákoľvek iná cena, ktorá zjavne vykazuje neprimeraný rozdiel v hodnote.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu cien zverejnených na stránkach Obchodu, pričom zmena nadobúda platnosť dňom jej zverejnenia na stránke. Zmena sa nevzťahuje na kúpnu cenu už objednaných produktov.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť kúpnu cenu už objednaných produktov v prípade chyby pri zadávaní údajov.
- Predávajúci zaručuje, že produkty distribuované v Obchode spĺňajú predpisy uvedenia na trh, požadované príslušnými platnými právnymi predpismi. Predávajúci zabezpečí, aby Kupujúci dostal potrebné informácie na riadne použitie objednaného produktu.
- Predávajúci vystaví na každý nákup faktúru v súlade s platnými právnymi predpismi, ktorá zahŕňa – ak je – aj poplatok za doručenie. V ponuke DOPRAVA A PLATBA (https://novaphone.sk/szallitas-es-fizetes) sú uvedené podrobné informácie o nákladoch na doručenie. Okrem nákladov na doručenie si Predávajúci neúčtuje žiadne ďalšie poplatky.
- Objednávka, elektronická zmluva, doručenie
- Podrobné podmienky objednávania produktov distribuovaných v Obchode, doručenia, platby a prevzatia objednaného tovaru nájdete v ponuke INFORMÁCIE O NÁKUPE (https://novaphone.sk/vasarlas/) a v ponuke DOPRAVA A PLATBA (https://novaphone.sk/szallitas-es-fizetes)
- Pri zadávaní objednávky v Obchode si Zákazník vyberie produkty, ktoré chce kúpiť, z položiek uvedených v Katalógu produktov, v súlade so sekciou INFORMÁCIE O NÁKUPE (https://novaphone.sk/vasarlas/).
- Ak Zákazník nakupuje v Obchode prvýkrát, musí sa buď zaregistrovať na odoslanie objednávky, alebo – ak sa nechce registrovať – po výbere produktu zadať údaje potrebné na objednávku a jej splnenie. Ak je Zákazník už registrovaný, musí sa prihlásiť do svojho účtu zadaním používateľského mena a hesla. Pred odoslaním objednávky má Kupujúci možnosť skontrolovať a opraviť údaje zadané počas registrácie.
- Odoslanie objednávky zahŕňa platobnú povinnosť voči Predávajúcemu. V prípade, že si Kupujúci želá dokončiť svoju objednávku, musí predovšetkým potvrdiť, že berie na vedomie, že objednávka – ako zmluvné vyhlásenie – zahŕňa povinnosť platby. Preto je Kupujúci pri zadávaní objednávky v Obchode, pred kliknutím na tlačidlo s názvom „Odoslať objednávku“, povinný zaškrtnutím príslušného políčka vyhlásiť, že berie na vedomie, že kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“ robí záväznú ponuku na kúpu tovaru v košíku, a že tým vzniká platobná povinnosť.
- Po odoslaní objednávky Predávajúci automaticky potvrdí objednávku Kupujúcemu e-mailom, čo však neznamená prijatie zmluvnej ponuky Kupujúceho. V prípade, že Kupujúci túto potvrdenku nedostane do 48 hodín od odoslania objednávky, je od ponuky alebo zmluvného záväzku oslobodený.
- Po potvrdení objednávky začne Predávajúci zhromažďovať produkty uvedené v objednávke z centrálneho skladu. V prípade, že objednaný produkt v centrálnom sklade Predávajúceho chýba, Predávajúci o tom informuje Kupujúceho e-mailom. V tomto prípade má Kupujúci možnosť zmeniť svoju objednávku. Kupujúci má právo zmeniť alebo stiahnuť už odoslanú objednávku, a to aj v prípade, že táto skutočnosť nesúvisí s nedostupnosťou objednaného tovaru. Zmeny objednávky môžu ovplyvniť dátum doručenia.
- Zmeny alebo zrušenie objednávky nie je možné vykonať zneužívajúcim spôsobom. Predávajúci považuje za zneužívajúce uplatnenie práva, ak Kupujúci opakovane po sebe potvrdí zmeny objednávky alebo objednávku opakovane po sebe zruší. V prípade dôvodného podozrenia zo zneužívajúceho postupu má Predávajúci právo zakázať príslušnému Kupujúcemu využívať služby Obchodu.
- Predávajúci má právo odmietnuť objednávku v prípade Kupujúceho, s ktorým je Predávajúci zapojený do právneho konania alebo sporu na základe predchádzajúcej zadanej objednávky, alebo ktorý predtým porušil pravidlá týkajúce sa nákupu v Obchode upravené týmito VOP.
- Medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa neuzatvára žiadna písomná zmluva. Elektronická zmluva medzi stranami vzniká v okamihu, keď Predávajúci akceptuje objednávku Kupujúceho – s ohľadom na možné zmeny podľa bodu 4.6. – potvrdením formou Samostatného e-mailu s „Oznámením o doručení“. Jazykom zmluvy je maďarčina. Predávajúci nearchivuje elektronicky uzavretú zmluvu, ale uchováva údaje o objednávke. Následné dohľadanie a prístup k zmluve bude možný na základe Kupujúceho e-mailového potvrdenia objednávky a Oznámenia o doručení.
- Objednávka, jej potvrdenie a Oznámenie o doručení sa považujú za doručené Obchodu alebo Klientovi, keď sa stanú pre adresáta prístupné. Predávajúci nepreberá zodpovednosť v prípade, ak Kupujúci potvrdenie nedostane, napríklad ak zadal nesprávnu e-mailovú adresu alebo ak je jeho e-mailový účet nedostupný z dôvodu problémov s úložiskom.
- Predávajúci informuje Kupujúceho o splnení objednávok a predpokladanom termíne doručenia v „Oznámení o doručení“. V prípade, že objednaný produkt nie je v čase objednávky k dispozícii alebo produkt nie je možné získať v lehote doručenia nepresahujúcej 60 dní, Predávajúci si vyhradzuje právo objednávku tohto produktu neprijať, v takom prípade zmluva nevznikne. Kupujúci bude o tejto skutočnosti informovaný Predávajúcim e-mailom alebo telefonicky. V takom prípade Predávajúci bezodkladne vráti Kupujúcemu všetky predtým uhradené platby spolu s úrokom z omeškania podľa Občianskeho zákonníka. Pred dodaním Predávajúci v Oznámení o doručení alebo e-mailom či telefonicky so Zákazníkom upresní termín doručenia. Zodpovednosť Kupujúceho je zabezpečiť prevzatie zásielky v dohodnutom termíne. V prípade osobného vyzdvihnutia má Kupujúci na prevzatie objednávky k dispozícii 2 pracovné dni, inak sa objednávka zruší a Predávajúci je oslobodený od povinnosti ponuky.
- V prípade, že počas doručenia nebude zásielku možné úspešne doručiť, kuriérska služba o tom bude Kupujúceho informovať e-mailom alebo telefonicky. Predávajúci (kuriérska služba) má právo účtovať si samostatný poplatok za opakované doručenie.
- Predávajúci doručuje zásielku na doručovaciu adresu uvedenú v objednávke. Kupujúci je povinný uviesť ako doručovaciu adresu takú adresu, na ktorej je schopný zabezpečiť prevzatie objednaného produktu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za škody spôsobené oneskorením doručenia alebo prípadnou nemožnosťou doručenia v dôsledku nepresnej alebo nesprávne zadanej adresy.
- Predávajúci doručí objednaný produkt v prvom rade osobe uvedenej v údajoch, ktoré poskytol Kupujúci. Má právo doručiť produkt inej osobe len vtedy, ak táto osoba má splnomocnenie vyhotovené v listine o plnej dôkaznej sile na prevzatie balíka a toto splnomocnenie odovzdá kuriérovi pri doručení. Predávajúci ani kuriér nie sú povinní overovať pravosť splnomocnenia.
- Pri prevzatí zásielky je Kupujúci povinný skontrolovať obsah balíka položku po položke a v prípade úplného doručenia podpísať potvrdenie o prijatí. V prípade potvrdenky, ktorá obsahuje neúplné doručenie, Predávajúci neprijme reklamácie týkajúce sa kvantitatívnych nedostatkov.
- V prípade, že Kupujúci odmietne prevziať zásielku, je povinný uviesť dôvod odmietnutia (napríklad stornovanie) v sprievodnom dokumente. Ak Kupujúci dôvod odmietnutia pri doručení neuviedol, Predávajúci nemôže uplatniť žiadne námietky týkajúce sa produktu alebo objednávky. V prípade neopodstatneného odmietnutia znáša Kupujúci náklady na doručenie.
- Pri prevzatí zásielky je Kupujúci povinný overiť, či položky na faktúre naozaj zodpovedajú objednaným a doručeným produktom. V prípade akejkoľvek nezrovnalosti musí Kupujúci kontaktovať Zákaznícky servis Predávajúceho do 24 hodín, aby sa odstránila chyba.
- Platobné podmienky
- Cena produktu sa môže uhradiť formou dobierky, platobnou kartou v online obchode, cez systém Barion alebo osobne v našom obchode v hotovosti či platobnou kartou. Kuriérska služba môže taktiež poskytnúť platbu kartou pri doručení alebo pri vyzdvihnutí na odbernom mieste.
- Pri zadávaní objednávky má Kupujúci právo uviesť spôsob platby, ktorý je po potvrdení a akceptovaní objednávky záväzný pre obe strany.
- Platba za objednaný/-é produkt/-y v Obchode sa môže uskutočniť spôsobmi uvedenými v časti DOPRAVA A PLATBA (https://novaphone.sk/szallitas-es-fizetes).
- V prípade doručenia na uvedenú adresu bude k cene produktu pripočítaný poplatok za doručenie. Podrobné informácie o nákladoch na doručenie nájdete v menu DOPRAVA A PLATBA (https://novaphone.sk/szallitas-es-fizetes). Okrem nákladov na doručenie si Predávajúci neúčtuje žiadne ďalšie poplatky. Doručenie je možné v Maďarsku. /Rumunsku/
- Cena produktu sa môže uhradiť na dobierku alebo osobne v našom obchode v hotovosti a kartou, alebo kuriérska služba môže pri doručení zabezpečiť platbu kartou.
- V prípade objednávky na dobierku, Kupujúci zaplatí Kuriérovi kúpnu cenu produktu a poplatok za doručenie v hotovosti alebo platobnou kartou pri doručení.
- Poskytovateľ (Predávajúci) nie je povinný doručiť Kupujúcemu objednaný produkt, kým Kupujúci neuhradí kúpnu cenu a poplatok za doručenie objednaného produktu. Doručený tovar zostáva vo vlastníctve Predávajúceho až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.
- Predávajúci doručí faktúru obsahujúcu kúpnu cenu a poplatok za doručenie objednaného produktu zároveň s doručením.
- Ak je objednaným produktom použité zariadenie, bude vystavená faktúra so sadzbou DPH 0 %. Ak ide o nový produkt alebo príslušenstvo, bude vystavená faktúra so sadzbou DPH 27 %.
- Pokiaľ produkt kupuje právnická osoba alebo firma, je potrebné Predávajúcemu uviesť daňové číslo.
- Odstúpenie od nákupu/zrušenie zmluvy (v prípade zmlúv so spotrebiteľmi)
- V prípade spotrebiteľskej zmluvy uzavretej medzi stranami na diaľku má spotrebiteľ právo na odstúpenie (v prípade zmluvy o poskytnutí služby – právo na vypovedanie). Za spotrebiteľa podľa Občianskeho zákonníka § 8:1 odst. 1 písm. 3 považujeme fyzickú osobu, ktorá koná mimo rámca svojej profesie, nezávislého povolania alebo podnikateľskej činnosti. Podľa Občianskeho zákonníka § 8:1 odst. 1 písm. 4 sa za Podnik považuje osoba konajúca v rámci svojej profesie, nezávislého povolania alebo podnikateľskej činnosti. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 (štrnásť) dní. V prípade, že v zmluve o poskytnutí služby sa poskytovanie služby začalo, spotrebiteľ je oprávnený uplatniť svoje právo na vypovedanie bez udania dôvodu do 14 (štrnásť) dní odo dňa uzavretia zmluvy.
- V prípade kúpnej zmluvy na produkty objednané od Predávajúceho lehota na odstúpenie uplynie 14 dní odo dňa, kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, odlišná od dopravcu:
- – prevezme produkt, – v prípade kúpy a predaja viacerých produktov
- – ak sú jednotlivé produkty dodávané v rôznom čase
- – prevezme posledný dodaný produkt,
- – v prípade produktu pozostávajúceho z viacerých častí či kusov, prevezme poslednú dodanú časť alebo kus,
V prípade, že sa produkt musí dodať pravidelne v stanovenej lehote, lehota na odstúpenie uplynie 14 dní odo dňa, kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, odlišná od dopravcu, prevezme prvý produkt.
V prípade zmluvy o poskytnutí služby uplynie lehota na vypovedanie 14 (štrnásť) dní odo dňa uzavretia zmluvy.
- Ak si spotrebiteľ želá využiť svoje právo na odstúpenie/vypovedanie, musí Predávajúcemu zaslať vyhlásenie, ktoré obsahuje jeho úmysel na odstúpenie/vypovedanie, poštou na adresu Predávajúceho (Nova Phone | 6726 Szeged, Szőregi út 80.), e-mailom na shop@novaphone.sk alebo osobne v Zákazníckom servise Predávajúceho. Pri odstúpení v písomnej forme stačí, aby spotrebiteľ zaslal vyhlásenie o odstúpení v lehote 14 dní od prevzatia produktu.
- Spotrebiteľ využíva právo na odstúpenie/vypovedanie v lehote, ak pred uplynutím stanovenej lehoty uvedenej v bode 1.2. zašle vyhlásenie o odstúpení/vypovedaní, ktoré sa považuje za platné najneskôr do štrnásteho dňa od prevzatia objednávky, t. j. sa považuje za vyhlásenie zaslané v stanovenej lehote.
- Spotrebiteľ si môže uplatniť právo na odstúpenie vo vymedzenom období medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia produktu.
- Spotrebiteľ nemôže uplatniť právo na odstúpenie/vypovedanie v zmysle Zákona č. 45/2014 o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikmi (§ 29 vládneho nariadenia (II. 26.)) v nasledovných prípadoch: a) v prípade zmluvy o poskytnutí služby po jej úplnom splnení, ak podnik začal plniť na základe predchádzajúceho výslovného súhlasu spotrebiteľa a spotrebiteľ súhlasil, že stratí právo na odstúpenie po úplnom vykonaní služby;
- b) pri produkte alebo službe, ktorej cena alebo odmena závisí od prípadných výkyvov finančného trhu, a to aj počas lehoty na odstúpenie, ktoré podnik nemôže ovplyvniť;
- c) v prípade produktu, ktorý nie je prefabrikovaný (napr. produkty vytvorené na základe požiadavky Zákazníka), ktorý bol vyrobený na základe pokynov alebo výslovnej žiadosti spotrebiteľa, alebo v prípade produktu, ktorý bol jednoznačne prispôsobený spotrebiteľovi;
- d) pri produktoch, ktoré sa rýchlo kazia alebo majú krátku dobu trvanlivosti;
- e) pri produktoch v uzavretom obale, ktoré nie je možné vrátiť po ich otvorení z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov (napríklad slúchadlá, tlakomer, glukomer, teplomer, inteligentné váhy, monitory spánku);
- f) pri produktoch, ktoré sú po dodaní svojou povahou neoddeliteľne zmiešané s iným produktom;
- g) pri alkoholickom nápoji, ktorého skutočná hodnota závisí od výkyvov trhu, ktoré podnik nemôže ovplyvniť a ktorého cena bola dohodnutá stranami pri uzavretí kúpnej zmluvy, avšak splnenie zmluvy nastane až po tridsiatom dni od uzavretia zmluvy;
- h) v prípade obchodnej zmluvy, kde podnik na výslovnú žiadosť spotrebiteľa navštívi spotrebiteľa, aby vykonal neodkladné opravárske alebo údržbárske práce;
- i) pokiaľ ide o predaj audio a video nahrávok v zapečatenom obale, ako aj kópií softvéru, ak spotrebiteľ po doručení otvoril obal;
- j) pri novinách, časopisoch a periodikách, okrem zmlúv o predplatnom;
- k) pri zmluvách uzavretých prostredníctvom verejnej dražby;
- l) okrem ubytovacích služieb, ak ide o zmluvu o poskytovaní ubytovania, dopravy, prenájmu vozidiel, stravovania alebo služieb týkajúcich sa voľnočasových aktivít, ak je v zmluve dohodnutý stanovený termín alebo lehota na plnenie;
- m) pri digitálnom obsahu dodávanom na nehmotnom nosiči, ak podnik začal svoju činnosť na základe výslovného predošlého súhlasu spotrebiteľa, a spotrebiteľ súčasne s týmto súhlasom vyhlásil, že stratí svoje právo na odstúpenie po začatí plnenia.
V prípade uvedenom v bode h) sa právo na odstúpenie vzťahuje na služby alebo produkty ponúknuté navyše k službám, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal, a na náhradné diely použité pri údržbe alebo oprave.
- V prípade riadneho uplatnenia práva na odstúpenie je Predávajúci povinný vrátiť spotrebiteľovi celú sumu zaplatenú spotrebiteľom ako náhradu, a to spôsobom zodpovedajúcim pôvodnej platbe, vrátane nákladov znášaných v súvislosti so splnením (náklady na doručenie) okamžite, najneskôr však do 14 (štrnásť) dní od informovania o odstúpení. Výnimkou sú doplňujúce náklady, ktoré vznikli v dôsledku toho, že spotrebiteľ si zvolil iný spôsob dopravy, ako je najlacnejší štandardný spôsob ponúkaný Predávajúcim.
- V dôsledku uplatnenia práva na odstúpenie znáša spotrebiteľ priame náklady na vrátenie produktu/-ov. Najvyššia odhadovaná hodnota týchto nákladov: 251 RON, t. j. dvadsaťtisíc forintov. Spotrebiteľ zodpovedá len za náklady na vrátenie. Okrem toho môže Predávajúci požadovať náhradu za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku použitia nad rámec použitia nevyhnutného na zistenie povahy, vlastností a fungovania tovaru alebo v dôsledku nesprávneho použitia tovaru.
- Za nesprávne a zneužívajúce uplatnenie práva na odstúpenie sa považuje, ak spotrebiteľ používa produkt počas časového obdobia, ktoré presahuje dobu nevyhnutnú na zistenie povahy, vlastností a fungovania tovaru, a potom ho vráti v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu, ako aj v prípade, keď spotrebiteľ tovar zakúpený opakovane vracia v krátkom čase alebo pravidelne v určitom období. Ak v prípade spotrebiteľa existuje dôvodné podozrenie zneužívajúceho uplatnenia práva na odstúpenie, Predávajúci má právo zakázať príslušnému spotrebiteľovi využívať služby Obchodu.
- V prípade vrátenia peňazí vráti Predávajúci sumu dlžnú spotrebiteľovi takto: – do 14 dní odo dňa, kedy sa dozvedel o zrušení, vráti celú spotrebiteľom zaplatenú sumu podľa pôvodného spôsobu platby. V dôsledku použitia tohto spôsobu vrátenia peňazí nemôže spotrebiteľ znášať žiadne ďalšie náklady.
- Predávajúci je oprávnený zadržať peniaze podľa bodu 6.7., kým spotrebiteľ vrátenie produktu/-ov nepreukáže bez akýchkoľvek pochybností alebo kým produkt/-y nebudú Predávajúcemu doručené (berie sa do úvahy to, čo nastane skôr).
- Spotrebiteľ je povinný vrátiť alebo odovzdať objednaný a od Predávajúceho prijatý produkt/-y do Zákazníckeho servisu Predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 (štrnásť) dní odo dňa zaslania vyhlásenia o odstúpení. Lehota sa považuje za dodržanú, ak spotrebiteľ odošle produkt pred uplynutím 14 (štrnásť) dní.
- V prípade zmluvy o poskytnutí služby, ak spotrebiteľ požiadal o začatie poskytovania služby v čase plynutia lehoty na oznámenie, je v prípade odstúpenia spotrebiteľ povinný nahradiť Predávajúcemu sumu zodpovedajúcu rozsahu služby poskytnutej do času ukončenia zmluvy. Predávajúci vráti tú časť protiplnenia poskytnutého spotrebiteľom, ktorá presahuje protiplnenie za službu, ktorú poskytol Predávajúci.
- Záruka, servis
- Nesprávne plnenie (§ 6:157 Občianskeho zákonníka)
- Dlžník plní nesprávne, ak služba v čase plnenia nespĺňa kvalitatívne požiadavky stanovené v zmluve alebo v právnych predpisoch. Dlžník neplní nesprávne, ak veriteľ v čase uzavretia zmluvy vedel alebo mal vedieť o chybe. V prípade spotrebiteľa sa až do dôkazu o opaku predpokladá, že vada, ktorú spotrebiteľ zistil v priebehu šiestich mesiacov od plnenia, existovala už v čase plnenia, pokiaľ táto domnienka nie je v rozpore s povahou prípadu alebo s povahou chyby.
- Námietky z titulu príslušenstva, námietky z titulu zodpovednosti za produkt a záruky nie je možné uplatniť súčasne pre rovnakú vadu produktu.
- Zodpovednosť za príslušenstvo
- Na základe zmluvy, v ktorej si strany vzájomne dlhujú plnenie, je veriteľ zodpovedný za nesprávne plnenie.
- Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za príslušenstvo sa uplatňujú ustanovenia § 6:159 Občianskeho zákonníka. Predávajúci poskytuje 1-ročnú zodpovednosť za príslušenstvo pre použité produkty. Oprávnená osoba má nasledujúce práva:
- a) môže podľa vlastného výberu požadovať opravu alebo výmenu, pokiaľ to nie je nemožné alebo by to pre veriteľa znamenalo neprimerané dodatočné náklady – v porovnaní s uplatnením iného nároku zo zodpovednosti za príslušenstvo – pri zohľadnení hodnoty služby v bezchybnom stave, závažnosti porušenia zmluvy a ujmy spôsobenej oprávnenej osobe splnením práva zo zodpovednosti za príslušenstvo; alebo
- b) môže žiadať pomerné zníženie odmeny, môže chybu odstrániť na náklady veriteľa, môže odstúpiť od zmluvy, ak veriteľ nevykonal opravu alebo výmenu alebo nemôže túto povinnosť splniť v lehote, ktorá chráni záujmy oprávnenej osoby, alebo ak prestal záujem oprávnenej osoby na oprave alebo výmene. Odstúpenie od zmluvy kvôli nepatrnej chybe nie je prípustné.
Oprávnená osoba môže prejsť z jedného práva zo zodpovednosti za príslušenstvo na iné. Je však povinná uhradiť veriteľovi náklady vzniknuté prechodom, ak prechod nezavinil veriteľ alebo ak bol inak odôvodnený.
- Práva zo zodpovednosti za príslušenstvo si môže uplatniť aj Kupujúci, ktorý nie je považovaný za spotrebiteľa.
- Ak si spotrebiteľ želá uplatniť nárok na zodpovednosť voči Predávajúcemu, musí preukázať uzavretie spotrebiteľskej zmluvy. V prípade, že Predávajúci spochybňuje uzavretie zmluvy, je povinný upozorniť spotrebiteľa na možnosť podania sťažnosti a spôsob riešenia sťažnosti podľa ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa. Uzavretie zmluvy so spotrebiteľom sa považuje za preukázané, ak spotrebiteľ predloží potvrdenku o zaplatení protiplnenia (faktúru alebo pokladničný blok vydaný podľa Zákona o DPH).
- Nárok na zodpovednosť za príslušenstvo Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, zaniká uplynutím jedného roka od dátumu plnenia. V prípade zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom zaniká nárok spotrebiteľa na zodpovednosť za príslušenstvo uplynutím dvoch rokov od dátumu plnenia. Ak je predmetom zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom použitý produkt, strany sa môžu dohodnúť aj na kratšej lehote; ani v tomto prípade však nie je možné platne stanoviť lehotu kratšiu ako jeden rok. Do plynutia premlčacej lehoty sa nezapočítava čas, v ktorom oprávnená osoba nemôže produkt používať podľa určenia v dôsledku vady.
Premlčacia lehota na uplatnenie nároku zo zodpovednosti za príslušenstvo časti produktu, ktorá bola vymenená alebo opravená, začne plynúť znova. Toto pravidlo sa vzťahuje aj na prípad, keď sa v dôsledku opravy vyskytne nová chyba.
Začiatok plynutia lehôt sa počíta odo dňa plnenia. Premlčacia lehota pre podanie nároku znamená lehotu, do ktorej musí žalobca podať na príslušný súd žalobu o uplatnenie nároku zo zodpovednosti.
- Po zistení chyby je oprávnená osoba povinná bezodkladne o chybe informovať Predávajúceho. V prípade spotrebiteľa sa chyba ohlásená do dvoch mesiacov od jej zistenia považuje za včas oznámenú. Oprávnená osoba zodpovedá za škody spôsobené oneskorením pri oznámení. Nárok na zodpovednosť za príslušenstvo sa považuje za uplatnený v premlčacej lehote z dôvodu akejkoľvek vady tovaru, ktorá spôsobila uvedenú chybu. Ak oprávnená osoba uplatní nárok na zodpovednosť za príslušenstvo, ktoré sa vzťahuje na oddeliteľnú časť tovaru z hľadiska uplatnenej vady, nárok sa nepovažuje za uplatnený na iné časti tovaru.
- Náklady spojené so splnením povinnosti zo zodpovednosti za príslušenstvo znáša Predávajúci. Ak k chybe produktu prispelo nesplnenie povinnosti údržby uloženej oprávnenej osobe, oprávnená osoba znáša náklady spojené so splnením povinnosti zo zodpovednosti za príslušenstvo pomerne k miere svojho príspevku, ak vedela, ako výrobok udržiavať alebo ak si Predávajúci splnil svoju povinnosť informovať o tom. Ak v dôsledku uplynutia značnej časti lehoty zodpovednosti za príslušenstvo začne neskôr výmena tovaru a to vedie k podstatnému zvýšeniu hodnoty pre oprávnenú osobu, môže Predávajúci žiadať náhradu za obohatenie. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na zmluvu uzavretú so spotrebiteľom alebo podnikom.
V prípade výmeny alebo zrušenia kúpnej zmluvy nie je oprávnená osoba povinná nahradiť zníženie hodnoty produktu, ktoré je dôsledkom jeho používania v súlade s určením.
- Záruka (v prípade zmluvy so spotrebiteľom)
- Zodpovednosť za záruku Predávajúceho je definovaná v Zákone V z roku 2013 o Občianskom zákonníku (ďalej len „Občiansky zákonník“) a spravuje sa nariadením vlády č. 151/2003 o povinnej záruke za niektoré výrobky dlhodobej spotreby (ďalej len „Nariadenie“). V prípade nesprávneho plnenia týkajúceho sa nových tovarov dlhodobej spotreby (ďalej len „spotrebný tovar“) uvedených v prílohe k Nariadeniu, predaných na základe zmluvy uzavretej medzi spotrebiteľom a podnikateľom, môže spotrebiteľ v záručnej lehote uplatniť nárok na záruku voči Predávajúcemu. Na uplatnenie nároku zo záruky sa primerane uplatnia pravidlá Občianskeho zákonníka týkajúce sa uplatnenia práv zo zodpovednosti za príslušenstvo (článok 6:159).
- Práva vyplývajúce zo záruky môže uplatniť majiteľ spotrebného výrobku, pokiaľ je považovaný za spotrebiteľa. V prípade prevodu vlastníckeho práva k výrobku, práva vyplývajúce zo záruky môže voči dlžníkovi záruky uplatniť nový majiteľ.
- V prípade použitých produktov sa strany dohodnú na 1-ročnej zodpovednosti za príslušenstvo.
- Na NOVÉ produkty, na ktoré sa vzťahuje Nariadenie, sa záručná lehota vzťahuje na produkty zakúpené po 1. januári 2021
- V prípade predajnej ceny do 1259 RON vrátane je to 1 rok,
- V prípade predajnej ceny vyššej ako 1259 RON, ale nepresahujúcej 3136 RON, sú to 2 roky,
- 3 roky pri predajnej cene nad 3136 RON.
- V prípade opravy spotrebného výrobku sa záručná lehota predĺži od dátumu odovzdania o čas, počas ktorého spotrebiteľ nemohol výrobok dlhodobej spotreby používať v súlade s určením z dôvodu vady.
Záručná lehota začína plynúť odo dňa, kedy je produkt odovzdaný spotrebiteľovi alebo v prípade, že produkt uvádza do prevádzky Predávajúci alebo jeho zástupca.
V prípade, že si spotrebiteľ uvedie produkt do prevádzky sám viac ako šesť mesiacov po odovzdaní, za deň začiatku záručnej lehoty sa považuje deň odovzdania produktu.
- Nárok na záruku možno uplatniť v záručnej lehote. Nedodržanie záručných lehôt má za následok zánik práv (okrem prípadov, keď sa záručná lehota predĺži od dátumu odovzdania do času, kedy spotrebiteľ nemohol výrobok používať v zmysle určenia z dôvodu chyby). Spotrebiteľ môže kedykoľvek počas záručnej lehoty oznámiť Predávajúcemu svoju námietku. Ak Predávajúci nesplní svoju záručnú povinnosť pri oznámení sťažnosti oprávnenej osoby, môže spotrebiteľ uplatniť nárok na záruku na súde do troch mesiacov od uplynutia lehoty stanovenej v oznámení, aj keď záručná lehota už uplynula. Nedodržanie tejto lehoty má za následok zánik práv.
- Ak výrobca pre daný produkt poskytuje výhodnejšie záručné podmienky, než sú uvedené v Nariadení, práva Predávajúceho vyplývajúce zo záruky prechádzajú na spotrebiteľa v okamihu plnenia zmluvy medzi spotrebiteľom a spoločnosťou. Na účely Nariadenia sa za výrobcu považuje subjekt podľa čl. 1 ods. 2 písm. d) smernice Európskeho parlamentu a Rady 1999/44/ES z 25. mája 1999 o určitých aspektoch predaja a záruky na spotrebný tovar.
- Počas záručnej lehoty sa Predávajúci zbaví zodpovednosti len vtedy, ak preukáže, že príčina vady vznikla po plnení.
- Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi záručný list spolu so spotrebným tovarom, na ktorý sa vzťahuje Nariadenie, vo forme, ktorá zaručí čitateľnosť obsahu záručného listu až do konca záručnej lehoty. Vydanie záručného listu, ktoré nie je v súlade s predpismi, alebo neposkytnutie záručného listu spotrebiteľovi neovplyvňuje platnosť záruky. Nárok spotrebiteľa na záruku možno uplatniť pomocou záručného listu, ktorý nie je možné podmieniť vrátením otvoreného obalu produktu spotrebiteľom. Ak spotrebiteľovi nie je poskytnutý záručný list, uzavretie zmluvy sa považuje za preukázané, ak spotrebiteľ predloží potvrdenie o zaplatení protiplnenia (faktúru alebo pokladničný blok vystavený podľa Zákona o DPH). V takom prípade je možné uplatniť nároky na záruku pomocou potvrdenia o zaplatení protiplnenia.
- Spotrebiteľ môže svoju reklamáciu týkajúcu sa opravy uplatniť priamo v sídle Predávajúceho, v ktorejkoľvek pobočke alebo v servisnom mieste uvedenom spoločnosťou v záručnom liste. Adresu a otváracie hodiny Nova Phone nájdete tu: https://novaphone.sk/kapcsolat).
- Záruka neovplyvňuje zákonné práva spotrebiteľa.
- Na platnosť záruky podľa Nariadenia a na uplatnenie nárokov vyplývajúcich zo záruky nemôže Predávajúci spotrebiteľovi uložiť žiadne dodatočné požiadavky, okrem prípadov, keď nemožno uvedenie produktu do prevádzky zabezpečiť iným spôsobom a splnenie tejto požiadavky nepredstavuje pre spotrebiteľa neprimeranú záťaž.
- Akákoľvek dohoda, ktorá sa odkláňa od ustanovení Nariadenia v neprospech spotrebiteľa, je neplatná. Neplatná dohoda sa nahrádza ustanoveniami Nariadenia.
- Na základe Nariadenia, ak spotrebiteľ uplatní nárok na výmenu do troch pracovných dní od kúpy (uvedenia do prevádzky) z dôvodu chyby spotrebného výrobku, Predávajúci ho nemôže odmietnuť s odvolaním sa na neprimerané dodatočné náklady, je povinný vymeniť výrobok, ak chyba bráni jeho obvyklému používaniu.
- Záruka na výrobok (v prípade zmluvy so spotrebiteľom)
- Z hľadiska nároku na záruku za výrobok podľa Občianskeho zákonníka § 6:168 sa za výrobok považuje hnuteľná vec predaná podnikateľom spotrebiteľovi.
- V prípade, že sa na výrobku vyskytne vada, spotrebiteľ môže požadovať od výrobcu odstránenie vady výrobku alebo, ak náprava nie je možná v primeranej lehote bez ujmy na záujmoch spotrebiteľa, výmenu výrobku. Výrobok je chybný, ak nespĺňa kvalitatívne požiadavky platné v čase, keď ho výrobca uviedol na trh, alebo ak nemá vlastnosti popísané výrobcom.
- Na účely nároku na záruku za výrobok sa za výrobcu považuje výrobca aj distribútor výrobku.
- Výrobca je zbavený povinnosti záruky za výrobok, ak preukáže nasledovné:
- a) výrobok nebol vyrobený ani distribuovaný v rámci jeho podnikateľskej alebo nezávislej odbornej činnosti;
- b) v čase uvedenia výrobku na trh vada nebola rozpoznateľná podľa stavu vedy a techniky; alebo
- c) vada výrobku bola spôsobená uplatnením zákona alebo záväzných úradných predpisov.
- V prípade výmeny prechádza povinnosť záruky za výrobok na výrobok nahradený a v prípade opravy na opravenú časť výrobku.
- Po zistení vady je spotrebiteľ povinný bezodkladne oznámiť vadu výrobcovi. Za oznámenie bezodkladné sa považuje oznámenie vykonané do dvoch mesiacov od zistenia vady. Spotrebiteľ zodpovedá za škodu vzniknutú oneskorením pri oznámení.
- Výrobca je povinný za záruku na výrobok dva roky odo dňa, keď výrobok uviedol na trh. Po uplynutí tejto lehoty spotrebiteľ stráca svoje právo.
- Práva na záruku za výrobok môžu voči výrobcovi uplatniť aj ďalší vlastníci v prípade, že dôjde k prevodu vlastníctva výrobku.
- Uplatnenie záručných a garančných nárokov (v prípade zmluvy so spotrebiteľom)
- Pokiaľ ide o spotrebiteľa, pri uplatnení záručného nároku sa v zmysle Občianskeho zákonníka a Nariadenia NGM č. 19/2014 (IV. 29.) o postupových pravidlách pri reklamáciách záruky a garancie na tovar predávaný na základe zmluvy uzavretej medzi spotrebiteľom a podnikateľom (ďalej len „Nariadenie NGM“), uplatňujú príslušné ustanovenia. Pravidlá Nariadenia NGM týkajúce sa spoločností sú obsiahnuté v Občianskom zákonníku pri uplatňovaní nároku na záruku za výrobok.
- Predávajúci je povinný zaevidovať nárok spotrebiteľa na záruku, v rámci čoho zaznamená:
- a) meno a adresu spotrebiteľa, ako aj vyhlásenie, že spotrebiteľ súhlasí so spracovaním svojich údajov zaznamenaných v protokole v súlade s ustanoveniami Nariadenia NGM;
- b) názov a kúpnu cenu hnuteľnej veci predanej na základe zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom;
- c) dátum plnenia zmluvy podnikateľom,
- d) dátum oznámenia vady,
- e) popis vady,
- f) právo, ktoré chce spotrebiteľ uplatniť na základe svojej reklamácie v rámci záruky,
- g) spôsob vybavenia záručnej reklamácie alebo dôvod zamietnutia reklamácie či uplatnenia práva vyplývajúceho z nej. V prípade, že Predávajúci vybaví svoju povinnosť zo záruky iným spôsobom, než aké právo si želá spotrebiteľ uplatniť, v protokole je potrebné uviesť dôvody. Protokol musí obsahovať informáciu, že v prípade spotrebiteľského sporu môže spotrebiteľ iniciovať aj konanie zmierovacej komisie, ktorú prevádzkujú župné (hlavné mestské) obchodné a priemyselné komory. Kópiu protokolu je potrebné spotrebiteľovi odovzdať okamžite a spôsobom, ktorý je možné overiť. V prípade, že Predávajúci pri oznámení reklamácie spotrebiteľa nemôže urobiť vyhlásenie k splneniu záručnej reklamácie spotrebiteľa, musí spotrebiteľa do piatich pracovných dní overiteľným spôsobom informovať o svojom stanovisku – v prípade zamietnutia reklamácie uviesť dôvod odmietnutia a možnosť obrátiť sa na orgán zmierovania.
- Predávajúci je povinný viesť záznamy o záručnej reklamácii spotrebiteľa po dobu troch rokov od jej zaevidovania a predložiť ich kontrolnému orgánu.
- Oznámenie záručnej reklamácie sa nepovažuje za sťažnosť podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa.
- V prípade požiadavky na opravu musí Predávajúci – alebo v prípade, že si spotrebiteľ uplatnil požiadavku na opravu priamo v servisnom mieste – servis uviesť v záručnom liste alebo v prílohe k nemu:
- a) dátum uplatnenia požiadavky na opravu a prevzatia na opravu,
- b) príčinu chyby a spôsob nápravy,
- c) dátum odovzdania spotrebiteľovi.
- Pri uplatnení nároku na výmenu musí Predávajúci v záručnom liste uviesť túto skutočnosť a dátum výmeny.
- Predávajúci by sa mal usilovať o vykonanie opravy alebo výmeny v lehote maximálne 15 dní. V prípade, že si spotrebiteľ uplatní požiadavku na opravu priamo v servisnom mieste, servis sa rovnako usiluje vykonať opravu v lehote maximálne 15 dní. Ak oprava alebo výmena presiahne 15 dní, Predávajúci musí informovať spotrebiteľa o predpokladanom trvaní opravy alebo výmeny. V prípade predchádzajúceho súhlasu spotrebiteľa sa informácie poskytnú elektronicky alebo iným vhodným spôsobom, ktorý preukáže ich prijatie spotrebiteľom.
Ak pri prvej oprave spotrebného výrobku počas záručnej lehoty stanovenej v Nariadení Predávajúci zistí, že spotrebný výrobok nie je možné opraviť, Predávajúci je povinný v lehote ôsmich dní výrobok vymeniť, pokiaľ spotrebiteľ nerozhodne inak. Ak nie je možné výrobok vymeniť, je Predávajúci povinný spotrebiteľovi v lehote ôsmich dní vrátiť kúpnu cenu podľa dokladu o zaplatení protiplnenia za spotrebný výrobok (faktúry alebo pokladničného bloku) vydaného podľa všeobecného zákona o dani z predaja.
V prípade, že sa spotrebný výrobok počas záručnej lehoty uvedenej v Nariadení opakovane pokazí aj po troch opravách – a ak spotrebiteľ nerozhodne inak – a ak podľa Občianskeho zákonníka § 6:159 odst. 2 písm. b) spotrebiteľ nepožiada o pomerné zníženie kúpnej ceny, ani nechce, aby Predávajúci tovar opravil na vlastné náklady alebo tovar dal opraviť treťou osobou, je Predávajúci povinný spotrebný výrobok v lehote ôsmich dní vymeniť. Ak nie je výmena možná, je Predávajúci povinný spotrebiteľovi v lehote ôsmich dní vrátiť kúpnu cenu uvedenú na doklade o zaplatení protiplnenia za spotrebný výrobok (faktúre alebo pokladničnom bloku) vydanom podľa všeobecného zákona o dani z predaja.
V prípade, že spotrebný výrobok nie je opravený ani v tridsiaty deň od dátumu oznámenia požiadavky na opravu Predávajúcemu, je Predávajúci – ak spotrebiteľ nerozhodne inak – povinný výrobok do ôsmich dní od márneho uplynutia 30-dňovej lehoty vymeniť. Ak nie je výmena možná, je Predávajúci povinný v lehote ôsmich dní od márneho uplynutia 30-dňovej lehoty vrátiť sumu kúpnej ceny uvedenú na doklade o zaplatení protiplnenia za spotrebný výrobok (faktúre alebo pokladničnom bloku) vydanom podľa všeobecného zákona o dani z predaja.
Ak si spotrebiteľ želá uplatniť nárok na záruku týkajúci sa opravy priamo v servisnom mieste uvedenom v záručnom liste, servisné stredisko je povinné ihneď informovať Predávajúceho o uplatnení záručného nároku.
- V prípade záručného nároku musia byť spotrebné výrobky s pevnou inštaláciou alebo s hmotnosťou nad 10 kg, alebo ktoré nie je možné prepraviť ako príručnú batožinu v hromadnej doprave, opravené na mieste inštalácie, okrem vozidiel.
- V prípade, že opravu nie je možné vykonať na mieste, demontáž a montáž, ako aj dodanie a vrátenie, vykoná Predávajúci alebo – ak bol nárok na opravu uplatnený priamo v servisnom stredisku – servisné stredisko.
- V prípade záručného nároku sa počas opravy môžu v spotrebnom výrobku inštalovať len nové súčiastky.
- Náhrada škody pri nesprávnom plnení
- V prípade nesprávneho plnenia sa na uplatnenie nároku na náhradu škody vzťahuje § 6:174 Občianskeho zákonníka.
- Rôzne ustanovenia
- Nákup v Obchode predpokladá, že Kupujúci pozná a akceptuje možnosti a obmedzenia internetu a elektronického obchodu, so zvláštnym dôrazom na technické vlastnosti a prípadné chyby a potenciálne riziká.
- Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za nasledujúce, bez ohľadu na dôvod: – Akékoľvek odoslané a/alebo prijaté údaje na internete
– Akékoľvek výpadky internetovej siete, ktoré bránia správnemu fungovaniu Obchodu a nakupovaniu
– Akúkoľvek poruchu na príjmových zariadeniach na komunikačných linkách
– Akýkoľvek list – bez ohľadu na to, či bol prijatý v papierovej alebo elektronickej forme – a najmä stratu akýchkoľvek údajov
– Nesprávne fungovanie akéhokoľvek softvéru
– Dôsledky akejkoľvek chyby programu, abnormálnej udalosti alebo technickej chyby
- Kupujúci je zodpovedný za to, ako ochráni údaje uložené vo svojom počítači pred neoprávneným prístupom. Stránka Predávajúceho je dostupná pre kohokoľvek, a preto Predávajúci nenesie zodpovednosť za priame alebo nepriame škody vzniknuté pripojením na stránku Obchodu.
- Predávajúci nemôže byť nijako zodpovedný v prípade vyššej moci alebo v súvislosti s akoukoľvek udalosťou, ktorá vznikla v dôsledku okolností mimo jeho kontroly a ktorá bola v čase uzavretia zmluvy nepredvídateľná, a z ktorej dôvodu nebolo možné očakávať, že sa jej okolnosti zabránia alebo že sa zmiernia jej následky. V takom prípade je Predávajúci oslobodený od povinnosti splniť objednávku a nenesie zodpovednosť za náhradu škody za jej nesplnenie.
- Predávajúci je oprávnený kedykoľvek, bez udania dôvodu, jednostranne zmeniť ustanovenia týchto VOP, ako aj akékoľvek pravidlá, podmienky a lehoty zverejnené na svojej stránke, najmä podmienky a pravidlá elektronického nakupovania, a taktiež ceny (v súlade s platným cenníkom) a poplatky za doručenie. Zmena nadobúda účinnosť dňom jej zverejnenia na stránke Predávajúceho, takže sa nevzťahuje na objednávky zadané pred týmto dátumom. Predávajúci informuje návštevníkov o zmene na svojej stránke. Predávajúci osobitne neoznamuje Kupujúcim zmenu a nezodpovedá za neposkytnutie informácií.
- Predávajúci nemôže byť braný na zodpovednosť za akýkoľvek podvod spáchaný treťou osobou na úkor návštevníka.
- V prípade, že osoba akýmkoľvek spôsobom poruší tieto VOP, má Predávajúci právo vyhlásiť registráciu a/alebo objednávku tejto osoby za neplatnú.
- Predávajúci môže následne zasielať informácie o svojich akciách a nových produktoch Kupujúcim, ktorí sa prihlásili na odber newslettera na e-mailovú adresu, ktorú zadali pri registrácii na stránke Obchodu (Newsletter). Newsletter možno kedykoľvek odhlásiť.
- Zákaznícky servis
- Zákaznícky servis Predávajúceho (https://novaphone.sk/kapcsolat) poskytuje informácie o procese nakupovania v Obchode, registrácii, potvrdení objednávky, platbe, doručení a iných podmienkach splnenia, ako aj o uplatnení spotrebiteľských sťažností.
- Ochrana osobných údajov
- Informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v ponuke ZÁSADY OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV (https://novaphone.sk/adatvedelem).
- Registrácia na stránke Obchodu alebo – ak k nej nedôjde – samotné zadanie objednávky sa môže vykonať až po preštudovaní a akceptovaní ZÁSAD OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV (https://novaphone.sk/adatvedelem).
- Oznámenie o ochrane osobných údajov týkajúce sa používania Chatbotu: Robot Messenger
- Zber a používanie údajov:
Pri kontakte s Facebookom alebo naším Chatbot-Messaging Robotom na webovej stránke zhromažďujeme určité informácie, ktoré používame výlučne na zodpovedanie otázok súvisiacich s vašimi záujmami a na udržiavanie kontaktu. Tieto informácie môžu zahŕňať: meno, e-mailovú adresu, telefónne číslo, adresu doručenia a iné údaje súvisiace s predmetom žiadosti.
- Doba uchovávania údajov:
Údaje, ktoré poskytnete, uchovávame počas 30 dní. Toto obdobie nám umožňuje efektívne reagovať na všetky vaše otázky a v prípade potreby s vami udržiavať ďalší kontakt. Následne sú údaje automaticky a natrvalo vymazané.
- Práva na ochranu osobných údajov a kontakt:
Týmto vás informujeme, že máte právo na prístup k uchovávaným údajom o vás, môžete požiadať o ich úpravu, vymazanie alebo obmedzenie ich spracúvania. Ak máte otázky týkajúce sa spracúvania údajov alebo si želáte uplatniť svoje práva na ochranu osobných údajov, obráťte sa na nás na týchto kontaktoch:
Adresa: Szőregi út 80, 6726 Szeged.
E-mail: shop@novaphone.sk
Telefón: +36 30 208 2087
- Kódex správania
Predávajúci nie je predmetom Kódexu správania, pokiaľ ide o jeho obchodnú prax.
- Vybavovanie sťažností, spotrebiteľské spory
- Miesto vybavovania sťažností (Zákaznícky servis): Adresa: Szőregi út 80, 6726 Szeged.
E-mail: shop@novaphone.sk
Telefón: +36 30 208 2087
Zákaznícky servis prijíma sťažnosti ústne alebo písomne, zaslané na vyššie uvedené adresy, poštou alebo elektronicky. V prípade ústnej sťažnosti na mieste sa spíše záznam o sťažnosti spotrebiteľa, v prípade písomnej sťažnosti ju prešetríme a odpovieme písomne do 30 dní.
- Konanie zmierovacej komisie
- V prípade zamietnutia sťažnosti môže spotrebiteľ na základe jej povahy iniciovať konanie príslušného orgánu zmierovacej komisie. Podmienkou začatia konania orgánu zmierovacej komisie je, že sa spotrebiteľ pokúsi priamo vyriešiť spor s Predávajúcim. Úlohou zmierovacej komisie je v mimosúdnom konaní riešiť spotrebiteľské spory. Komisia sa snaží dosiahnuť dohodu medzi stranami na vyriešenie spotrebiteľského sporu, a ak sa to nepodarí, prijme rozhodnutie, aby sa zabezpečilo jednoduché, rýchle, efektívne a ekonomicky výhodné presadenie práv spotrebiteľov. Na žiadosť spotrebiteľa alebo spoločnosti poskytuje zmierovacia komisia poradenstvo o právach a povinnostiach spotrebiteľa.
Zmierovacia komisia je nezávislý orgán prevádzkovaný župnými (hlavnými mestskými) obchodnými a priemyselnými komorami (ďalej len „komora“).
- Spotrebiteľský spor: spor týkajúci sa uzavretia a plnenia zmluvy o predaji tovaru alebo poskytovaní služieb medzi spotrebiteľom a podnikom, a ak neexistuje osobitná zmluva o predaji alebo poskytovaní služieb medzi spotrebiteľom a podnikom, spor týkajúci sa kvality a bezpečnosti výrobku, uplatňovania pravidiel zodpovednosti za výrobok alebo súvisiaceho poskytovania služby. Podľa Zákona CLV z roku 1997 o ochrane spotrebiteľa je spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá koná na účely mimo rámca svojej nezávislej povolania alebo hospodárskej činnosti, ktorá tovar kupuje, objednáva, prijíma, používa alebo je príjemcom obchodných oznámení či ponúk, ktoré s tovarom súvisia. Na účely pravidiel týkajúcich sa zmierovacej komisie – s výnimkou uplatňovania Nariadenia (EÚ) č. 524/2013 Európskeho parlamentu a Rady z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES – sa okrem vyššie uvedeného za spotrebiteľa považuje nezisková organizácia podľa osobitného zákona, cirkevná právnická osoba, bytové družstvo, mikropodnik, malý a stredný podnik, ktorý koná na účely mimo rámca svojej nezávislej povolania a hospodárskej činnosti, a ktorý tovar kupuje, objednáva, prijíma, používa alebo je príjemcom obchodných oznámení či ponúk, ktoré s tovarom súvisia. V rámci vnútorného trhu, pokiaľ ide o opatrenia proti neodôvodneným územným obmedzeniam a iným formám diskriminácie založenej na štátnej príslušnosti zákazníka, mieste bydliska alebo mieste usadenia zákazníka, ako aj v súlade s Nariadením (ES) č. 2006/2004 a (EÚ) 2017/2394 a smernicou 2009/22/ES, ako aj Nariadením (EÚ) 2018/302 Európskeho parlamentu a Rady z 28. februára 2018 [ďalej len „Nariadenie (EÚ) 2018/302“], je spotrebiteľom aj kupujúci, ktorý na základe Nariadenia (EÚ) 2018/302 je považovaný spolu s podnikom za spotrebiteľa.
- Pravidlá miestnej príslušnosti: Príslušná na konanie je zmierovacia komisia v mieste bydliska alebo prechodného bydliska spotrebiteľa. Ak spotrebiteľ nemá vnútroštátnu adresu alebo prechodné bydlisko, potom je na konanie príslušná zmierovacia komisia podľa sídla podniku, ktorého sa spotrebiteľský spor týka, alebo orgánu povereného jeho zastupovaním. Na základe žiadosti spotrebiteľa je na konanie v mieste príslušná zmierovacia komisia uvedená v žiadosti spotrebiteľa, a to namiesto orgánu určeného vyššie. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu týkajúceho sa kúpnej zmluvy uzavretej online alebo zmluvy o online službách je príslušná zmierovacia komisia zriadená pri komore určenej vyhláškou ministra zodpovedného za ochranu spotrebiteľa.
Ak viacerí spotrebitelia podajú žiadosť spoločne, je príslušná komisia, ktorá je príslušná pre ktoréhokoľvek žiadateľa. Príslušnosť zmierovacej komisie sa vzťahuje na župu (hlavné mesto) komory, ktorá komisiu prevádzkuje.
- Kontaktné údaje zmierovacích komisií nájdete na nasledujúcej webovej stránke: shop@novaphone.sk
- Konanie orgánu na ochranu spotrebiteľa: V prípade akéhokoľvek problému v oblasti ochrany spotrebiteľa sa spotrebiteľ môže obrátiť na príslušný orgán pre ochranu spotrebiteľa. Tento orgán v rámci konania z úradnej moci alebo na základe žiadosti skúma trhové správanie podniku z hľadiska ochrany spotrebiteľa. Individuálny prípad spotrebiteľa však rieši zmierovacia komisia, teda v takom prípade orgán na ochranu spotrebiteľa ihneď postúpi prípad sťažovateľa na zmierovaciu komisiu.
Od 1. marca 2020 konajú v prvej inštancii v záležitostiach ochrany spotrebiteľa vládne úrady.
Od 1. marca 2020 bola možnosť odvolania zrušená, proti rozhodnutiu orgánu na ochranu spotrebiteľa je možné podať priamo žalobu na súde.
Pred podaním sťažnosti si prosím overte najnovšie kontaktné údaje orgánov na ochranu spotrebiteľa!
- Riešenie sporov online Európska komisia prevádzkuje internetové rozhranie, online platformu na riešenie sporov (platformu ODR) pre spotrebiteľov, ktorí sa chcú sťažovať na produkty alebo služby, ktoré si kúpili online, a ktorí chcú, aby sa ich sťažnosťou zaoberal nestranný tretí subjekt, teda orgán alternatívneho riešenia sporov.
Platformu ODR je možné otvoriť kliknutím na https://webgate.ec.europa.eu/odr.
Kontaktné údaje vnútroštátneho kontaktného miesta ODR:
Ministerstvo inovácií a technológií – Európske spotrebiteľské centrum
Sídlo: 1027 Budapešť, Csalogány u. 9-11.
Poštová adresa: 1440 Budapešť Pf. 1.
Telefón: +36-1-795-52-33
Okrem vyššie uvedeného ponúka webová stránka ODR Európskej komisie ďalšie informácie o fungovaní platformy ODR a online riešení spotrebiteľských sporov na nasledujúcich odkazoch:
https://ec.europa.eu/consumers/
https://ec.europa.eu/
- Súdne konanie: Kupujúci má právo uplatniť svoj nárok vyplývajúci zo spotrebiteľského sporu na súde, v rámci občianskeho súdneho konania podľa Zákona V z roku 2013 o Občianskom zákonníku a Zákona CXXX z roku 2016 o Občianskom súdnom poriadku. V prípade právneho sporu je príslušný súd v mieste sídla Predávajúceho oprávnený rozhodnúť o spore.
- Rozhodné právo V prípade právneho sporu, ako aj v záležitostiach neupravených v týchto VOP a pri ich výklade sa uplatňujú ustanovenia maďarského právneho poriadku platného v čase, najmä
– Zákon V z roku 2013 o Občianskom zákonníku („Občiansky zákonník“),
– Zákon CVIII z roku 2001 o niektorých aspektoch služieb súvisiacich so spoločnosťou informačnej spoločnosti (Zákon o elektronickom obchode),
– Zákon CLV z roku 1997 o ochrane spotrebiteľa,
– Nariadenie vlády č. 45/2014 o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikmi. (II. 26.),
– Nariadenie vlády č. 151/2003 o povinnej záruke za niektoré výrobky dlhodobej spotreby. (IX.22.),
– ustanovenia Nariadenia NGM č. 19/2014 (IV.29.) o postupových pravidlách pri uplatňovaní nárokov na záruku za položky predávané na základe zmluvy uzavretej medzi spotrebiteľom a podnikateľom.