Názov prevádzkovateľa údajov

HOMVER Kft. (ďalej len: Nova Phone) je spoločnosť zaoberajúca sa obchodnou distribúciou a servisom produktov Apple a Android a ich príslušenstva. Okrem svojich kamenných predajní prevádzkuje spoločnosť Nova Phone aj internetový obchod (https://novaphone.sk).

Názov spoločnosti: HOMVER Trading and Service Limited Liability Company (v skrátenej forme: HOMVER Kft.)

Sídlo spoločnosti: Maďarsko, 6723 Szeged, Késmárki utca 9.

Registračné číslo spoločnosti: 06-09-022760

Daňové identifikačné číslo: 25571336-2-06

Telefónne číslo: +36 30 208 2087

E-mailová adresa: shop@novaphone.sk

Webová stránka: https://novaphone.sk

Zákaznícky servis: Maďarsko, 6726 Szeged, Szőregi út 80.

V prípade otázok a pripomienok týkajúcich sa spracúvania údajov môžete kontaktovať zákaznícky servis spoločnosti Nova Phone na e-mailovej adrese shop@novaphone.sk.

Spracúvanie údajov spoločnosťou Nova Phone

V nasledujúcom texte informujeme našich zákazníkov o údajoch spracúvaných v súvislosti s obchodnými a servisnými činnosťami spoločnosti Nova Phone (ďalej len: Služby), o ich zdroji, účele, právnom základe a dobe spracúvania, o činnostiach prípadných sprostredkovateľov údajov zapojených do spracúvania a – v prípade poskytnutia osobných údajov – o právnom základe prenosu a o príjemcovi. Tieto informácie zahŕňajú aj spôsob, akým spoločnosť Nova Phone tieto údaje a informácie chráni.

Spoločnosť Nova Phone sa zaväzuje zabezpečiť, aby jej procesy pri spracúvaní údajov spĺňali ustanovenia Všeobecného nariadenia o ochrane údajov (nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, ďalej len: Nariadenie).

Na lepšie pochopenie pojmov použitých v tomto informačnom vyhlásení upozorňujeme, že na základe Nariadenia:

„osobné údaje”: akékoľvek informácie týkajúce sa identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osoby („dotknutá osoba”); fyzická osoba je identifikovateľná priamo alebo nepriamo, najmä odkazom na identifikátor, ako je meno, číslo, lokalizačné údaje, online identifikátor alebo jeden či viaceré faktory špecifické pre fyzické, fyziologické, genetické, duševné, ekonomické, kultúrne alebo spoločenské znaky danej fyzickej osoby.

„spracúvanie údajov”: akákoľvek operácia alebo súbor operácií vykonávaných s osobnými údajmi alebo so súbormi osobných údajov automatizovanými alebo neautomatizovanými prostriedkami, napríklad zhromažďovanie, zaznamenávanie, usporadúvanie, triedenie, uchovávanie, transformácia alebo zmena, vyhľadávanie, nahliadnutie, použitie, komunikácia, prenos, šírenie alebo iné sprístupnenie, zladenie alebo prepojenie, obmedzenie, vymazanie alebo zničenie.

„prevádzkovateľ údajov”: fyzická alebo právnická osoba (…) ktorá určuje účely a prostriedky spracúvania osobných údajov samostatne alebo spoločne s inými.

Možné právne základy pre spracúvanie údajov

Podľa Nariadenia je spracúvanie osobných údajov zákonné, ak je splnený aspoň jeden z týchto právnych základov:

  • spracúvanie údajov sa zakladá na súhlase,
  • spracúvanie údajov je nevyhnutné na uzavretie a plnenie zmluvy,
  • spracúvanie údajov je nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti,
  • spracúvanie údajov je nevyhnutné z dôvodu životne dôležitého záujmu (napr. ochrana života),
  • spracúvanie údajov je nevyhnutné na presadzovanie oprávnených záujmov prevádzkovateľa údajov alebo tretej osoby,
  • spracúvanie údajov je vo verejnom záujme alebo je nevyhnutné na výkon verejnej moci prevádzkovateľa (čo sa v prípade Nova Phone neuplatňuje).

V prípade, že spracúvanie údajov je založené na súhlase, Klient má právo kedykoľvek odvolať svoj súhlas. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania údajov, ktoré sa uskutočnilo na základe súhlasu pred jeho odvolaním. Odvolanie súhlasu by malo byť možné rovnako jednoducho, ako jeho poskytnutie.

V prípade, že poskytnutie údajov je založené na zákonnej alebo zmluvnej povinnosti, možným dôsledkom neposkytnutia údajov je, že Klient nemôže využiť službu poskytovanú spoločnosťou Nova Phone.

Spoločnosť Nova Phone ako prevádzkovateľ údajov neskúma osobné údaje, ktoré jej boli poskytnuté. Za správnosť poskytnutých údajov zodpovedá výlučne Klient.

Podmienkou uplatnenia právneho základu oprávneného záujmu je, aby oprávnený záujem, ktorý chce prevádzkovateľ chrániť, bol primeraný vo vzťahu k obmedzeniu práva na ochranu osobných údajov. Na posúdenie tohto kritéria je potrebné vopred vykonať test rovnováhy záujmov. V rámci testu rovnováhy záujmov spoločnosť Nova Phone ako prevádzkovateľ:

  • identifikuje svoj oprávnený záujem na spracúvaní osobných údajov, ktoré sú predmetom testu,
  • stanoví záujmy a práva dotknutej osoby súvisiace s jej osobnými údajmi, ktoré tvoria základ testu,
  • vykoná skúmanie oprávnených záujmov dotknutej osoby a oprávnených záujmov prevádzkovateľa údajov a na základe toho rozhodne, či možno osobné údaje spracúvať.

Prezentácia jednotlivých spracovaní údajov (účel, právny základ, doba trvania1, rozsah spracúvaných údajov)

Spracúvanie údajov týkajúcich sa návštevníkov predajne

Názov spracúvania údajov

Účel spracúvania údajov

Kamerový dohľad2

Ochrana súkromného pozemku, ochrana majetku, odhaľovanie a

predchádzanie protiprávnym činom, ochrana života a

fyzickej integrity zákazníkov a zamestnancov,

reklamácie, skúmanie námietok týkajúcich sa kvality

Spracúvanie údajov týkajúcich sa zákazníkov predajne

Názov spracúvania údajov

Účel spracúvania údajov

Nákup, objednávka

Uzavretie a plnenie kúpnej zmluvy

Fakturácia

Podpora a preukázanie hospodárskej udalosti (predaj produktu).

Balenie, dodanie

Plnenie kúpnej zmluvy

(odovzdanie produktu), v prípade objednávky cez e-shop,

plnenie zmlúv uzavretých na diaľku

Spracúvanie údajov týkajúcich sa zákazníkov prostredníctvom webovej stránky

Nákup v internetovom obchode sa od nákupu v kamennej predajni líši iba formou spracúvania údajov, pokiaľ ide o možnosť nákupu na splátky a poistenie, ako aj fakturáciu, balenie a doručenie.

Názov spracúvania údajov

Účel spracúvania údajov

Právny základ spracúvania údajov

Nákup v internetovom obchode6

Uzavretie a plnenie zmlúv

uzavretých na diaľku

Plnenie zmluvy podľa

čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia

Uplatnenie 14-dňového

práva na odstúpenie/zrušenie

Uplatnenie práva

na odstúpenie/zrušenie

podľa zákona

Zákonná9 povinnosť prevádzkovateľa

podľa čl. 6 ods. 1

písm. c) Nariadenia.

Prípady spracúvania údajov týkajúcich sa servisnej činnosti

Právnym základom servisných činností môže byť viacero situácií:

  • Servis v záručnej lehote výrobcu Apple – v tomto prípade spoločnosť Nova Phone zohráva sprostredkovateľskú úlohu pri administratíve,
  • uplatnenie nároku na záruku na príslušenstvo (na základe príslušných zákonov),
  • povinný servis počas záručnej lehoty (na základe príslušných zákonov),
  • opravy po uplynutí záručnej lehoty/záruky na vlastné náklady klienta (na základe zmluvy, ktorá vzniká pri objednaní opravy),
  • oprava alebo údržba na vlastné náklady klienta, mimo rozsahu záruky a garancie (na základe zmluvy, ktorá vzniká pri objednaní služby).

Servisná spoločnosť môže kontaktovať Klienta nasledujúcim spôsobom:

  • Klient prinesie chybný produkt do Nova Phone alebo si dohodne termín cez telefonickú zákaznícku linku.

Vo všetkých prípadoch je servisná činnosť rovnaká v tom, že Nova Phone pri prevzatí žiadosti Klienta vystaví servisný pracovný protokol a zaeviduje ho vo svojom systéme.

Ak to vyžaduje odstránenie poruchy, môžu sa vyžadovať prístupové údaje k zariadeniu a prípadne bezpečnostné skopírovanie jeho obsahu na nové zariadenie.

Čiastkové prípady spracúvania údajov pri vybavovaní záručných nárokov

Vyhotovenie záznamu o poruche

Spoločnosť Nova Phone zaznamená oznámenie nároku na záručnú opravu do protokolu o prevzatí zariadenia (servisný pracovný lístok).

Odosielanie oznámení o priebehu opravy

Spoločnosť Nova Phone štandardne zasiela oznam o priebehu opravy raz na telefónne číslo uvedené na servisnom pracovnom lístku – o dokončení opravy.

Spracúvanie prihlasovacích údajov a hesiel

Ak oprava vyžaduje prístup k operačnému systému zariadenia, spoločnosť Nova Phone ho požiada o poskytnutie od majiteľa zariadenia.

Vrátenie zariadenia

Spoločnosť Nova Phone zaeviduje dokončenú opravu a vrátenie zariadenia na vystavenom servisnom pracovnom lístku, ktorého rozsah osobných údajov je zhodný s pôvodným servisným pracovným lístkom.

Spracúvanie zamietnutých nárokov

Ak je nárok zamietnutý, spoločnosť Nova Phone vydá protokol o zamietnutí a – ak je chyba opraviteľná za poplatok – vyhotoví cenovú ponuku. Rozsah osobných údajov v týchto dokumentoch je totožný s rozsahom na servisnom pracovnom lístku. Ak je cenová ponuka akceptovaná, protihodnota bude fakturovaná, ako bolo uvedené vyššie.

Iné servisné činnosti (platené opravy, údržba)

Čiastkové prípady a dokumenty v oblasti spracúvania údajov sú zhodné s tými, ktoré sú opísané pri vybavovaní záručných nárokov.

Názov spracúvania údajov

Účel spracúvania údajov

Právny základ

spracúvania údajov

Uplatňovanie záručných

nárokov podľa zákona

Plnenie záručných a

garančných povinností

Zákonná12 povinnosť

prevádzkovateľa podľa

čl. 6 ods. 1 písm. c)

Nariadenia Súhlas13

dotknutej osoby podľa

čl. 6 ods. 1 písm. a)

Nariadenia

Iné servisné činnosti

Požiadavka na opravu, údržbu

a iné servisné činnosti

Plnenie zmluvy podľa

čl. 6 ods. 1 písm. b)

Nariadenia

Spracúvanie údajov týkajúcich sa služieb zákazníckeho servisu a vybavovania reklamácií

Názov spracúvania údajov

Účel spracúvania údajov

Právny základ spracúvania údajov

Kniha sťažností, spracúvanie

údajov na ochranu

spotrebiteľa

Umožniť spotrebiteľom

podávať sťažnosti

Zákonná14 povinnosť

prevádzkovateľa podľa čl. 6

ods. 1 písm. c)

Nariadenia

Spracúvanie správ

Spracúvanie e-mailov

zákazníkov a správ

na sociálnych sieťach.

Odpovede na otázky

zákazníkov cez e-mail

a správy na sociálnych sieťach.

Právny základ spracúvania

údajov je zhodný s právnym

základom spracúvania

osobných údajov v tomto

dokumente

Osobitné prípady spracúvania údajov

Názov spracúvania údajov

Účel spracúvania údajov

Právny základ spracúvania údajov

Vymáhanie pohľadávok

Vymáhanie dlhov a iných

pohľadávok súdnou cestou

Oprávnený záujem podľa

čl. 6 ods. 1 písm. f)

Nariadenia, v prípade

plnenia zmluvnej povinnosti

podľa čl. 6 ods. 1 písm. b)

Nariadenia alebo v prípade

mimosmluvnej pohľadávky

(napr. náhrada škody)

Spracúvanie údajov na podporu procesu poskytovania služieb

Názov spracúvania údajov

Účel spracúvania údajov

Spracúvanie údajov v dokumentoch a e-mailoch

Uchovávanie informácií a údajov uvedených v dokumentoch

v papierovej alebo elektronickej forme, ako aj ich

sprístupnenie na ďalšie použitie.

Spracúvanie kontaktných údajov uvedených v zmluvách

Udržiavanie zmluvného vzťahu

Spracúvanie údajov týkajúcich sa návštevníkov webovej stránky

Pri prvej návšteve našej webovej stránky sa v dolnej časti obrazovky zobrazí vyskakovacie okno s informáciou o používaní súborov cookie na webovej lokalite www.novaphone.sk. V tomto okne môžete určiť, s ktorými súbormi cookie súhlasíte.

Cookie je malý dátový balíček, ktorý prehliadač na žiadosť webovej stránky (webového servera) odošle do vášho počítača. Webové stránky ukladajú do týchto súborov cookie dočasné, ale dôležité informácie, napríklad vaše osobné nastavenia; môžu sa používať aj na identifikáciu používateľa, sledovanie návykov pri prehľadávaní a zisťovanie, či ste danú webovú stránku už niekedy navštívili.

Väčšina prehliadačov v predvolenom nastavení automaticky akceptuje súbory cookie. Ukladanie súborov cookie však môžete zakázať alebo nastaviť prehliadač tak, aby vás upozornil, ešte než sa cookie uloží do vášho počítača. Tieto nastavenia sa vzťahujú len na konkrétny prehliadač a počítač, na každom počítači a v každom prehliadači je potrebné nastavenia vykonať samostatne.

Funkcia „Pomocník“ v ponuke väčšiny prehliadačov obsahuje informácie o tom, ako:

  • zakázať súbory cookie,
  • ako prijať nové súbory cookie,
  • ako nastaviť prehliadač, aby vás informoval, keď sa nastavia nové súbory cookie, alebo
  • ako zakázať iné súbory cookie.

Stránka používa dočasné (session) súbory cookie, ako aj trvalé (persistent) súbory cookie. Dočasné súbory cookie (session) sa po vašej návšteve automaticky vymažú. Tieto súbory cookie slúžia na to, aby webová stránka Nova Phone fungovala efektívnejšie a bezpečnejšie, sú teda nevyhnutné na správne fungovanie niektorých funkcií alebo aplikácií webovej stránky.

Účelom trvalých (persistent) súborov cookie je poskytnúť lepší používateľský zážitok (napríklad optimalizované prehliadanie). Tieto súbory cookie sa vo vašom prehliadači ukladajú dlhšie. Dĺžka ich uchovávania závisí od vášho nastavenia internetového prehliadača.

Okrem uvedeného používanie serverov tretích strán (Google Analytics) zabezpečuje nezávislé meranie a overovanie návštevnosti webovej stránky, ako aj iných údajov webovej analytiky. Podrobné informácie o spracúvaní meraných údajov nájdete na lokalite www.google.com/analytics/.

Ak nechcete, aby Google Analytics meral uvedené údaje takýmto spôsobom a na uvedený účel, nainštalujte si do prehliadača doplnok na blokovanie.

Webová stránka používa remarketingové sledovacie kódy Google Adwords. Zakladá sa to na tom, že návštevníci stránky môžu byť neskôr oslovení remarketingovými reklamami na stránkach patriacich do zobrazovacej siete Google. Remarketingový kód používa súbory cookie na označenie návštevníkov. Používatelia webovej stránky môžu tieto súbory cookie zakázať, ak prejdú do Správcu nastavení reklám Google a postupujú podľa tam uvedených pokynov. Následne sa im nebudú zobrazovať personalizované ponuky.

Názov spracúvania údajov

Účel spracúvania údajov

Právny základ spracúvania údajov

Cookie

Webová stránka www.novaphone.sk

ukladá a číta malý dátový

balíček nazývaný cookie, aby

poskytovala personalizované

služby pre návštevníka webu.

Súhlas podľa

čl. 6 ods. 1 písm. a)

Nariadenia

Webový server log

Nezávislé meranie návštevnosti

a iných webovo-analytických

údajov stránky

www.novaphone.sk (Google Analytics)16

Oprávnený záujem podľa čl. 6

ods. 1 písm. f) Nariadenia

Prenos údajov

Od 1. júla 2018 je spoločnosť Nova Phone ako subjekt vystavujúci faktúry povinná okamžite prenášať údaje z faktúry z fakturačného programu daňovým a colným orgánom štátu, ak prenesená DPH presiahne hodnotu 100 000 HUF.22

Súdy a orgány verejnej moci môžu kontaktovať prevádzkovateľa údajov, aby si vyžiadali informácie, žiadali o komunikáciu a prenos údajov alebo poskytli dokumenty. Spoločnosť Nova Phone poskytne osobné údaje súdu a orgánom – ak súd alebo orgán presne uvedú účel a rozsah požadovaných údajov – iba v nevyhnutnej miere a objeme, ktorý je potrebný na splnenie účelu žiadosti.

Práva dotknutých osôb

Podľa znenia Nariadenia je „dotknutá osoba“ fyzická osoba, ktorú možno priamo alebo nepriamo identifikovať na základe informácií alebo osobných údajov, ktoré sa jej týkajú.

Pokiaľ ide o spracúvanie údajov spoločnosťou Nova Phone, Klient má ako „dotknutá osoba“ právo na nižšie uvedené práva.

Upozorňujeme, že spoločnosť Nova Phone je povinná pred vyhovením žiadosti týkajúcej sa uplatnenia práv Klienta overiť jeho totožnosť.

Ak má spoločnosť Nova Phone opodstatnené pochybnosti o totožnosti fyzickej osoby, ktorá podáva žiadosť, môže požiadať o poskytnutie dodatočných informácií potrebných na potvrdenie identity.

Právo na informácie

Klient má právo dostať informácie o spracúvaní jeho osobných údajov a uplatňovaní svojich práv. V prípade takejto požiadavky kontaktujte, prosím, písomne (e-mailom) zákaznícky servis spoločnosti Nova Phone.

Spoločnosť Nova Phone poskytne požadované informácie v písomnej forme, podľa obsahu tohto informačného dokumentu o spracúvaní údajov.

Nova Phone môže odmietnuť splniť žiadosť, ak preukáže, že nie je schopná Klienta identifikovať.

Právo na prístup

Klient má právo na požiadanie získať od spoločnosti Nova Phone potvrdenie o tom, či sa spracúvajú jeho osobné údaje. Ak sa takéto spracúvanie vykonáva, má právo získať prístup k spracúvaným osobným údajom a k týmto informáciám:

  1. účel spracúvania údajov,
  2. kategórie dotknutých osobných údajov,
  3. príjemcovia alebo kategórie príjemcov, ktorým boli alebo budú osobné údaje sprístupnené, vrátane najmä príjemcov v tretích krajinách a medzinárodných organizácií,
  4. ak je to možné, plánované obdobie uchovávania osobných údajov alebo, ak to nie je možné, kritériá na jeho určenie,
  5. informácia, že Klient môže od prevádzkovateľa údajov požadovať opravu, vymazanie alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, alebo namietať proti spracúvaniu týchto osobných údajov,
  6. právo podať sťažnosť dozornému orgánu,
  7. ak sa údaje nezískali od dotknutej osoby, všetky dostupné informácie o ich zdroji,
  8. skutočnosť, či dochádza k automatizovanému rozhodovaniu vrátane profilovania, ako aj, prinajmenšom v takýchto prípadoch, zrozumiteľné informácie o použitej logike a význame takéhoto spracúvania údajov a o jeho predpokladaných dôsledkoch pre dotknutú osobu.

Klient má právo získať prístup k údajom, ktoré sa o ňom zhromažďujú, a uplatňovať toto právo jednoduchým spôsobom v primeraných intervaloch, aby sa zistila a overila zákonnosť spracúvania údajov.

Postup pri uplatňovaní práva na prístup v spoločnosti Nova Phone

Na požiadanie Klienta spoločnosť Nova Phone poskytne kópiu osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania. Ak Klient podal žiadosť elektronicky, alebo ak sa osobné údaje spracúvajú elektronicky, informácie sa sprístupnia v bežne používanej elektronickej forme, pokiaľ Klient nepožiada o iný spôsob.

Spoločnosť Nova Phone odpovie na žiadosť Klienta bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní, a ak nevyhovie žiadosti, uvedie dôvody.

Poskytovanie kópie osobných údajov je spravidla bezplatné. Spoločnosť Nova Phone si môže účtovať primeraný poplatok na základe administratívnych nákladov za viac ako jednu kópiu alebo ak existuje jednoduchší, rýchlejší a nákladovo menej náročný spôsob, než aký požaduje Klient.

Právo na opravu

Klient má právo požiadať, aby spoločnosť Nova Phone bez zbytočného odkladu opravila nesprávne osobné údaje týkajúce sa Klienta.

S prihliadnutím na účel spracúvania má Klient takisto právo požadovať doplnenie neúplných osobných údajov. Doplnenie sa môže uskutočniť vyhlásením, ktoré Klient vyhotoví.

Právo na vymazanie („právo byť zabudnutý“)

Klient má právo požiadať, aby spoločnosť Nova Phone bez zbytočného odkladu vymazala osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, a spoločnosť Nova Phone je povinná tieto údaje bez zbytočného odkladu vymazať, ak je splnený jeden z nasledujúcich dôvodov:

  1. osobné údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý sa zhromažďovali alebo inak spracúvali,
  2. Klient odvolá súhlas, ktorý je základom pre spracúvanie údajov, a neexistuje iný právny základ pre spracúvanie,
  3. Klient namieta proti spracúvaniu údajov na základe príslušných ustanovení Nariadenia a neexistujú žiadne prevažujúce zákonné dôvody pre spracúvanie, alebo dotknutá osoba namieta proti spracúvaniu údajov z dôvodu priameho marketingu (vrátane profilovania),
  4. osobné údaje boli spracúvané nezákonne,
  5. osobné údaje musia byť vymazané, aby sa splnila zákonná povinnosť stanovená právom EÚ alebo členského štátu, ktoré sa vzťahuje na spoločnosť Nova Phone,
  6. zber osobných údajov sa uskutočnil v súvislosti s poskytovaním služieb informačnej spoločnosti, ktoré sa poskytujú priamo deťom.

Spoločnosť Nova Phone nie je povinná vymazať údaje, ak je spracúvanie nevyhnutné z týchto dôvodov:

  1. na účely výkonu základných práv (napr. právo na slobodu prejavu a informácií),
  2. v prípade povinného spracúvania údajov (napr. na účely splnenia povinnosti podľa práva EÚ alebo členského štátu, ktorému podlieha prevádzkovateľ),
  3. vo verejnom záujme (napr. na účely archivácie vo verejnom záujme, na účely vedeckého alebo historického výskumu či na štatistické účely, ak by uplatnenie práva na vymazanie znemožnilo alebo vážne ohrozilo takéto spracúvanie), alebo
  4. na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.

Najmä právo na vymazanie nesmie viesť k vymazaniu osobných údajov týkajúcich sa Klienta, ktoré Klient poskytol v súvislosti s plnením zmluvy, ak a pokiaľ sú tieto osobné údaje nevyhnutné na splnenie danej zmluvy.

Okrem toho nie je možné uplatniť právo na vymazanie v prípadoch, ak je doba spracúvania údajov stanovená zákonom, napr. pri faktúre, ktorú je podľa príslušných predpisov potrebné uchovávať 8 rokov.

Ak spoločnosť Nova Phone zverejnila osobné údaje a je povinná ich vymazať, je s ohľadom na dostupné technické možnosti a náklady povinná vykonať primerané kroky, vrátane technických opatrení, aby informovala prevádzkovateľov, ktorí tieto údaje spracúvajú, že Klient požiadal o vymazanie odkazov na dané osobné údaje alebo kópií či reprodukcií týchto osobných údajov. Uplatňujú sa pritom aj výnimky uvedené vyššie.

Právo na obmedzenie spracúvania údajov

Klient má právo, aby spoločnosť Nova Phone obmedzila spracúvanie údajov na jeho žiadosť, ak je splnená jedna z nasledujúcich podmienok:

  1. Klient napadne presnosť osobných údajov (v takom prípade sa obmedzenie vzťahuje na dobu, počas ktorej spoločnosť Nova Phone môže presnosť osobných údajov overiť),
  2. spracúvanie údajov je nezákonné a Klient namieta proti vymazaniu údajov a namiesto toho žiada obmedzenie ich použitia,
  3. spoločnosť Nova Phone už nepotrebuje osobné údaje na účely spracúvania, ale Klient ich požaduje na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov, alebo
  4. Klient namieta proti spracúvaniu údajov podľa príslušných ustanovení Nariadenia; v takom prípade sa obmedzenie uplatňuje na dobu, kým sa overí, či oprávnené dôvody spoločnosti Nova Phone prevažujú nad oprávnenými dôvodmi Klienta.

Ak je spracúvanie údajov obmedzené, tieto osobné údaje, s výnimkou ich uchovávania, môžu byť spracúvané len so súhlasom Klienta alebo na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov, alebo na ochranu práv inej fyzickej alebo právnickej osoby, alebo z dôvodov dôležitého verejného záujmu Únie alebo členského štátu.

Spoločnosť Nova Phone informuje Klienta (ktorého žiadosť viedla k obmedzeniu spracúvania údajov) vopred o zrušení obmedzenia spracúvania údajov.

Právo na prenosnosť údajov

Klient má právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, a ktoré poskytol spoločnosti Nova Phone, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte, a má tiež právo preniesť tieto údaje inému prevádzkovateľovi bez toho, aby mu v tom spoločnosť Nova Phone bránila, ak:

  1. spracúvanie údajov je založené na súhlase alebo na zmluvnom právnom základe a
  2. spracúvanie údajov sa vykonáva automatizovane.

Pri uplatňovaní práva na prenosnosť údajov má Klient právo dosiahnuť – ak je to technicky uskutočniteľné –, aby spoločnosť Nova Phone preniesla osobné údaje priamo od jedného prevádzkovateľa k druhému.

Upozorňujeme, že právo na prenosnosť údajov možno uplatniť iba vtedy, keď sú splnené všetky uvedené podmienky (t. j. keď je spracúvanie údajov založené na súhlase alebo na zmluvnom základe A súčasne sa spracúva automatizovaným spôsobom). Právo na prenosnosť údajov sa teda napr. nevzťahuje na údaje spracúvané na základe zákonných predpisov.

Podľa usmernení Pracovnej skupiny pre ochranu údajov (WP29) zriadenej podľa článku 29, keďže právo na prenosnosť údajov možno uplatniť len na automatizované spracúvanie údajov, netýka sa spracúvania údajov v papierovej forme.

Právo namietať

Klient má právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, ak je právnym základom tohto spracúvania oprávnený záujem spoločnosti Nova Phone, a to z dôvodov týkajúcich sa jeho konkrétnej situácie.

V takom prípade spoločnosť Nova Phone nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, pokiaľ nepreukáže nevyhnutné oprávnené dôvody na spracúvanie, ktoré prevažujú nad záujmami, právami a slobodami Klienta, alebo neslúžia na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.

Ak sa osobné údaje spracúvajú na účely priameho marketingu, Klient má právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, na takéto účely, vrátane profilovania (ak sa týka priameho marketingu).

Ak Klient namieta proti spracúvaniu osobných údajov na účely priameho marketingu, potom osobné údaje nemožno na tento účel ďalej spracúvať.

Spôsob uplatňovania práv

Spoločnosť Nova Phone informuje Klienta o opatreniach prijatých na základe jeho žiadosti bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od prijatia žiadosti. So zreteľom na zložitosť žiadosti a počet žiadostí sa môže táto lehota v prípade potreby predĺžiť o ďalšie dva mesiace. Spoločnosť Nova Phone informuje Klienta o predĺžení lehoty, pričom uvedie dôvody oneskorenia, do jedného mesiaca od prijatia žiadosti. Ak Klient podal žiadosť elektronicky, informácie sa poskytnú elektronickými prostriedkami, ak to je možné, pokiaľ Klient nepožiada inak.

Ak spoločnosť Nova Phone neprijme opatrenia na základe žiadosti Klienta, bezodkladne, najneskôr do jedného mesiaca od prijatia žiadosti, informuje Klienta o dôvodoch nekonania a o tom, že môže podať sťažnosť dozornému orgánu a uplatniť svoje právo na súdnu ochranu.

Spoločnosť Nova Phone poskytuje bezplatne informácie a vysvetlenia v súvislosti s právom na informácie a prístup, ako aj opatrenia týkajúce sa uplatnenia jednotlivých práv. Ak je však žiadosť Klienta zjavne neopodstatnená alebo – najmä z dôvodu jej opakujúceho sa charakteru – neprimeraná, spoločnosť Nova Phone môže, pri zohľadnení administratívnych nákladov na poskytnutie požadovaných informácií, vysvetlení alebo na vykonanie požadovaného opatrenia:

  1. účtovať primeraný poplatok, alebo
  2. odmietnuť vykonať opatrenie na základe žiadosti.

Dôkazné bremeno, že je žiadosť neopodstatnená alebo neprimeraná, nesie spoločnosť Nova Phone.

Právna ochrana

Bez toho, aby boli dotknuté iné dostupné administratívne alebo súdne opravné prostriedky, má Klient právo podať sťažnosť dozornému orgánu – najmä v členskom štáte, v ktorom má obvyklé bydlisko, miesto výkonu práce alebo miesto, kde došlo k údajnému porušeniu – ak sa domnieva, že spracúvanie osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, je v rozpore s Nariadením.

Bez toho, aby boli dotknuté iné dostupné administratívne alebo mimosúdne opravné prostriedky, má Klient právo na účinný súdny prostriedok nápravy, ak príslušný dozorný orgán sťažnosť nerieši alebo ho do troch mesiacov neinformuje o pokroku alebo výsledku sťažnosti, ktorú podal.

Bez toho, aby boli dotknuté dostupné administratívne alebo mimosúdne opravné prostriedky vrátane práva podať sťažnosť dozornému orgánu, má Klient právo na účinný súdny prostriedok nápravy, ak sa domnieva, že jeho práva podľa Nariadenia boli porušené v dôsledku spracúvania jeho osobných údajov v rozpore s Nariadením. Konanie proti prevádzkovateľovi alebo sprostredkovateľovi sa musí začať na súdoch členského štátu, v ktorom má prevádzkovateľ alebo sprostredkovateľ sídlo. Takéto konanie možno tiež začať na súdoch členského štátu, v ktorom má dotknutá osoba obvyklé bydlisko.

Opatrenia na zabezpečenie ochrany údajov

Aby spoločnosť Nova Phone zabezpečila ochranu údajov týkajúcich sa Klienta (najmä pred neoprávneným prístupom, zmenou, prenosom, zverejnením, vymazaním alebo zničením, ako aj pred náhodným zničením a poškodením a znemožnením prístupu v dôsledku zmien v používanej technológii), prijíma rozumné a vhodné ochranné postupy.

Počas našich činností venujeme osobitnú pozornosť tomu, aby sme zabránili nezákonnému alebo neoprávnenému konaniu pri spracúvaní osobných údajov Klienta. Napriek týmto opatreniam nedokážeme úplne zaručiť bezpečnosť informácií o Klientovi.

Na ochranu bezpečnosti informácií o Klientovi využívame nasledujúce prostriedky:

  • použitie ochrany heslom alebo šifrovaním a
  • obmedzenie prístupu k informáciám (napr. prístup k údajom majú iba naši zamestnanci, ktorí to potrebujú na dosiahnutie vyššie uvedených účelov), a znemožnenie neoprávneného prístupu do siete pomocou dostupných informačno-technologických nástrojov,
  • údaje uložené na serveri môžu získať len oprávnené a na to určené osoby,
  • zálohovanie údajov za účelom predchádzania ich strate.

V niektorých prípadoch môžu naše Služby obsahovať odkazy na webové stránky a služby tretích strán, ktoré sú mimo našej kontroly. Spoločnosť Nova Phone nezodpovedá za bezpečnosť a ochranu údajov, ktoré zhromažďujú tieto webové stránky a iné služby. V tejto súvislosti odporúčame vždy prečítať si oznámenia o ochrane osobných údajov webových stránok a služieb, ktoré chcete používať.

Upozorňujeme, že ak Klient poskytol pri používaní našich služieb údaje iných osôb, budeme spolupracovať s príslušnými orgánmi na určenie identity prípadného páchateľa.

Ochrana detí

Poskytnutím údajov a informácií súvisiacich s využívaním Služieb Nova Phone Klient vyhlasuje, že jeho spôsobilosť na právne úkony nie je vo vzťahu k poskytnutiu týchto údajov a informácií obmedzená. V prípade, že je Klient z hľadiska platných zákonov považovaný za osobu „nespôsobilú“ alebo „obmedzenú v spôsobilosti“ na účely poskytnutia údajov a informácií a nemá právomoc uskutočňovať v tomto ohľade samostatné právne vyhlásenie, je Klient povinný pred poskytnutím takýchto informácií získať súhlas tretej osoby (napr. zákonného zástupcu, poručníka). V tejto súvislosti je Klient povinný zvážiť, či je súhlas tretej strany nevyhnutný na poskytnutie informácií, a spoločnosť Nova Phone v tejto oblasti nepreberá žiadnu zodpovednosť.

Platnosť právnych úkonov, a teda platnosť súhlasu na spracúvanie údajov maloletých, upravuje Občiansky zákonník a Nariadenie. Podľa Občianskeho zákonníka § 2:13 ods. (1) a §2:14 „maloletý, ktorý nedosiahol vek štrnásť rokov, je nespôsobilý na právne úkony. Právny úkon maloletého pod štrnásť rokov je neplatný, môže namiesto neho konať jeho zákonný zástupca.“ Podľa Občianskeho zákonníka § 2:11 a § 2:12 „maloletý, ktorý dosiahol vek štrnásť rokov a nie je nespôsobilý na právne úkony, je obmedzený v spôsobilosti na právne úkony. Na platnosť právneho úkonu maloletého s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony – ak Občiansky zákonník nestanovuje inak – je potrebný súhlas jeho zákonného zástupcu.“ Čo sa týka spracúvania osobných údajov na základe súhlasu, podľa Nariadenia platí: „spracúvanie osobných údajov v súvislosti so službami informačnej spoločnosti poskytovanými priamo deťom je zákonné, len ak má dieťa najmenej 16 rokov. V prípade dieťaťa mladšieho ako 16 rokov je spracúvanie osobných údajov zákonné len vtedy a v takom rozsahu, v akom súhlas udelila alebo schválila osoba vykonávajúca rodičovské práva a povinnosti vo vzťahu k dieťaťu.“

Ak zistíme, že Služby Nova Phone používa osoba, ktorá je zjavne „nespôsobilá“, najmä ide o dieťa mladšie ako 16 rokov bez povolenia rodiča alebo poručníka, vynaložíme maximálne primerané úsilie na vymazanie všetkých údajov, ktoré nám dieťa poskytlo a ktoré máme k dispozícii, a zabezpečíme, aby tieto informácie neboli postúpené iným osobám ani nami využívané.

Žiadame našich zákazníkov, aby nás bezodkladne informovali, ak zistia, že nám dieťa poskytlo osobné údaje alebo informácie o sebe bez súhlasu rodiča alebo poručníka. Rodičom a poručníkom odporúčame, aby svoje deti (najmä pri využívaní internetu) poučili, ako narábať s osobnými údajmi bezpečne a zodpovedne.

Nadobudnutie účinnosti a následné zmeny informačného dokumentu o spracúvaní údajov

Dátum nadobudnutia účinnosti týchto informácií o spracúvaní údajov: 1. apríl 2021.

Úprava informačného dokumentu o spracúvaní údajov: 2. apríl 2021.

Spoločnosť Nova Phone si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť a aktualizovať tieto informácie bez predchádzajúceho oznámenia – zmeny nadobúdajú účinnosť po ich zverejnení. Odporúčame, aby ste túto webovú stránku navštevovali pravidelne a sledovali prípadné zmeny a aktualizácie. Ak to bude potrebné, na požiadanie vám zašleme aj aktuálne platné informácie e-mailom.

  1. V prípade súdneho alebo úradného konania sa osobné údaje môžu spracúvať podľa trvania takéhoto konania aj po uplynutí nižšie uvedených lehôt.
  2. Vo všetkých predajniach Nova Phone je k dispozícii samostatné a podrobné informačné oznámenie o spracúvaní údajov výlučne v súvislosti s kamerovým dohľadom.
  3. Zákon č. CXXVII z roku 2007 o DPH, Zákon č. C z roku 2000 o účtovníctve
  4. Vyhláška vlády č. 45/2014 (II. 26.) o podrobných pravidlách zmlúv uzatváraných medzi spotrebiteľmi a podnikmi.
  5. Občiansky zákonník §§ 6:159 (Záručné práva) a 6:171 (Záruka), k povinnej záruke na niektoré druhy tovarov dlhodobej spotreby nariadenie vlády č. 151/2003 (IX. 22.), o procesných pravidlách pre uplatňovanie záručných a garančných nárokov na položky predávané na základe zmluvy uzavretej medzi spotrebiteľom a podnikom 19/2014 (IV. 29.) Vyhláška NGM, o povinnej záruke na jednotlivé opravy a údržbu 249/2004 (VIII. 27.) Nariadenie vlády
  6. V súvislosti s inými údajmi, ktoré je nevyhnutné spracúvať na splnenie žiadosti
  7. Zákon č. XLV z roku 1997 o ochrane spotrebiteľa, § 17/A, týkajúci sa Knihy sťažností; Zákon č. CLXIV z roku 2005 o obchodnom práve; § 5 ods. 4-5 tohto zákona a vyhláška vlády č. 210/2009 (IX. 29.) bod 25 o podmienkach vykonávania obchodných činností.
  8. Doplňujúca informácia: prevádzkovateľ údajov Google LLC poskytuje podrobné informácie o spracúvaní meraných údajov na: http://www.google.com/intl/hu/policies/.
  9. V súvislosti so servisnými úkonmi spoločnosť Nova Phone upozorňuje Klienta, aby si bezodkladne po oprave zmenil prihlasovacie údaje!
  10. Zákon CXXVII z roku 2007 o DPH a nariadenie ministra financií č. 2/2018 (VI. 1.) PM 23/2014 o daňovej identifikácii faktúr a potvrdení, ako aj o kontrole elektronicky ukladaných faktúr. (VI. 30.) týkajúce sa zmeny vyhlášky NGM